برای تولید مقدار تصادفی با فرمت JSON ابزارهای متعددی به وسیله زبان های برنامه نویسی مختلف طراحی شده است. تولید داده ساختگی (Fake) کاربردهای متعددی دارد. برای ارزیابی عملکرد و کارایی برنامه های کاربردی، شبیه سازی رفتار سرویس دهنده های وب مبتنی بر REST تولید می کنند می تواند از این داده های ساختگی استفاده کرد.

متاسفانه اغلب کتابخانه های (پایتون) مبتنی بر JSON Schema کار می کنند که استفاده از اون ها رو سخت می کنه. من خودم به مشکل خوردم.

یکی اومده یک API ساده برای تولید JSON ساختگی در Javscript ارائه کرده. منم مبتنی بر این API با امکاناتی کمی متفاوت یک کتابخانه Python آماده کردم، که می تونید از اون در پروژه های مبتنی بر پایتون استفاده کنید.

شما می تونید کتابخانه و راهنمای استفاده از اون رو از Github دریافت کنید.

لازم به ذکر است کتابخانه های مبتنی بر JSON Schema امکانات به طور نسبی بیشتر و کاملتری ارائه می کنند؛ (استاندارد) اما برای تولید یک خروجی ساده می بایست Schema پیچیده ای بنویسید. الگوی مورد نیاز برای تولید خروجی تصادفی در JSON Schema Faker را با JSON Generator ما مقایسه کنید.

OutputJSON GeneratorJSON Schema Faker

همانطور مشاهده می کنید template مورد نیاز برای JSON Generator ساختار ساده تر و اندازه کوچکتری دارد. این کتابخانه جای کار زیاد داره که برخی از موارد رو در صفحه گیت هاب پروژه آورده ام.

مطالب مرتبط:
دینگ دانگ – پخش کننده موسیقی دو نفره!